środa, 12 maja 2010

"Ostatni templariusz" R. Khoury


"Akra, rok 1291. Zaciekłe walki o Ziemię Świętą kończą się ostatecznie zwycięstwem wojsk muzułmańskich, kładąc tym samym kres podejmowanym krucjatom. Dla ratowania skarbu zakonu templariuszy mieszczącego się w tajemniczej skrzyni, dwóch rycerzy, młody Martin de Carmaux oraz jego opiekun i mentor Aimard de Villiers opuszczają opanowane przez Saracenów miasto.
Nowy Jork, początek XXI wieku. W Metropolitan Museum zostaje zorganizowana unikatowa wystawa, przedstawiająca skarby Watykanu. Na uroczystości inaugurującej jej otwarcie pojawiają się niespodziewanie czterej jeźdźcy ubrani w lśniące zbroje. Na oczach tysięcy ludzi kradną kilka bezcennych eksponatów, zabijając przy tym i raniąc wiele osób, po czym znikają w mrokach Central Parku. FBI rozpoczyna śledztwo. Dowodzi nim stojący na czele regionalnego biura do spraw terroryzmu - Sean Reilly. Rychło okazuje się, iż mężczyźni odpowiedzialni za dokonanie brutalnego napadu giną w tajemniczych okolicznościach."


Książka ciekawa, dobrze napisana, jest wątek historyczny i współczesny. Czyli to co lubię najbardziej. :) Fajne są takie historie o religii, o odszukiwaniu prawdy, nawet jeśli to tylko wymysł literacki. Lata dawne przeplatają się ze współczesnymi, idealnie się uzupełniając. Książka pomimo swojej objętości nie nudzi i czyta się szybko. Gdybym tylko nie miała teraz tyle roboty z licencjatem na pewno skończyłabym wcześniej. Zafascynowała mnie też sprawa templariuszy, muszę się dowiedzieć więcej na ich temat. No i na pewno przeczytam kolejne podobne książki.

No i zawsze chciałam być archeologiem. :(

Także 5/6

6 komentarzy:

  1. Książka zapowiada się bardzo ciekawie. Uwielbiam wątki historyczne pod każdą postacią.

    I ja również chciałam zawsze być archeologiem!
    Ale cóż... nie wyszło.

    Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Książę tą mam już od dawna na liście, ale jakoś upolować jej nie idzie.

    OdpowiedzUsuń
  3. A ja chyba nawet mam to w domu. Do tej pory nie miałam ochoty, ale nic nie jest przesądzone ;)

    Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  4. Uwielbiam takie książki, ale tej pozycji akurat jeszcze nie czytałam. Czas najwyższy zapisać ją na listę poszukiwanek :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Nie moje klimaty, ale jestem otwarta na wszelkie pomysły :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Też kiedyś bardzo chciałam być archeologiem.
    Historia templariuszy to temat, który bardzo lubię. Nie słyszałam jednak nigdy wcześniej o tej książce ;)

    OdpowiedzUsuń

Related Posts with Thumbnails