niedziela, 12 grudnia 2010

Relacja z kongresu: Biblioteka: lubię to!


Kongres Biblioteka: lubię to! odbył się 22 i 23 listopada tego roku w Warszawie. Na miejsce imprezy organizatorzy wybrali Fabrykę Trzciny (piękne i klimatyczne miejsce, zupełnie odbiegające od standardów zwykłych konferencji). Wydarzenie zostało przygotowane z myślą o bibliotekarkach i bibliotekarzach z bibliotek publicznych w małych miejscowościach, ale z nadzieją zainteresowania nim również pracowników bibliotek z dużych miast.

Uczestnicy (ok. 450 bibliotekarzy i osób zainteresowanych tą tematyką, w tym nawet moi wykładowcy) mieli do dyspozycji 20 różnych warsztatów, ciekawych prelekcji i spotkań z ekspertami różnych dziedzin. Z ekspertów można było posłuchać m.in. prof. Tomasza Goban -Klasa i prof. Jerzego Bralczyka. Na wszystkie warsztaty oprócz spotkań z ekspertem były wcześniejsze zapisy. Dzięki temu małe sale uniknęły przeludnienia, a słuchacze wybierali zajęcia które ich interesowały.

Jeśli kogoś interesuje to program dostępny jest tutaj.

Ja mogłam uczestniczyć w tym kongresie dzięki propozycji koleżanki z roku. Dowiedziała się, że organizatorzy szukają wolontariuszy, a nam przydałyby się dodatkowe praktyki. Zgodziłam się i tak pojechałam z tą koleżanką i kolegą z roku do Warszawy.

Już na samym początku rozdzieliśmy między siebie zadania, głównymi było pilnowanie recepcji i sal wykładowych i warsztatowych. Zazwyczaj dobieraliśmy się po dwie osoby. Dzięki temu mogłam uczestniczyć w 4 warsztatach, które muszę przyznać były bardzo ciekawe.

W przerwach poznawaliśmy się przy herbatce :) A poznałam naprawdę fajnych ludzi!

Trochę zdjęć:

















PS. Zapraszam także do obejrzenia kolażu (nie jest mojego autorstwa).

2 komentarze:

  1. Ładnie zmontowany ten kolaż :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Szkoda, szkoda, ze najfajniejsze "imprezy" są tak daleko, a samej jechać to aż niebezpiecznie w pociągu czy coś.

    OdpowiedzUsuń

Related Posts with Thumbnails