sobota, 14 maja 2011

II Kongres Kół Naukowych Studentów INiB

Miałam o tym nie pisać, ale jak moge nie napisać o czymś, co pochłaniało mnie przez ostatnie pięć dni? Najpierw przygotowania, a wczoraj i dziś sam kongres. I powiem Wam, że udało się! Że "Palimpsest" (moje koło) dał radę ze wszystkim i mam nadzieje, że podobnie jak ja, każdy z uczestników będzie miło wspominał te dwa intensywnie spędzone dni. 

Tematem kongresu było "Co i jak studiujemy - poszukiwanie tożsamości studenta INiB". Temat ciekawy, warty badania i jak to miało właśnie miejsce na kongresie idealny do prezentowania w formie referatów. Swoją obecnością zaszczyciło nas naprawdę wielu członków kół naukowych z kilku miast Polski i nie tylko. W tym miejscu trzeba wymienić: Bydgoszcz, Toruń, Warszawę, Kraków, Katowice, Wrocław, LWÓW, a dopełnieniem byliśmy my, studenci z Lublina. Całkiem przypadkowo kongres zyskał status międzynarodowego :) Dzień dzisiejszy był poświęcony na warsztaty, które były naprawdę ciekawe.  



Nie bedę tu omawiać referatów, poszczególnych sytuacji czy naszych działań. Podrzucam link do programu, może kogoś zainteresuje.

Z moich refleksji po tej imprezie na pewno warto wspomnieć o tym, że działanie w kole naukowym może być naprawdę fajnym i ciekawym doświadczeniem. Miło się poznaje ludzi podobnych do siebie, na co dzień oddalonych o dobre setki kilometrów. Po tym kongresie mam także większą wiedzę o tym, jak się studiuje ten sam kierunek na innych uczelniach i mimo, że mamy tą samą nazwę kierunku i jego założenia, to w rozwinięciu i praktyce w każdym mieście wygląda to jednak trochę inaczej. Trochę żałuję, że za rok kończę już studia, że moje działanie w kole niedługo przestanie mieć rację bytu, że nie moge już skorzystać z tylu ciekawych rzeczy, ale cieszę się także, że ten czas który mi pozostał na studiach mam zamiar spędzić na działaniu.

A Wam, także proponuję rozejrzec się za takim kołem naukowym, bo z tego co wiem, jest kilka osób, które studiują ten kierunek. Może spotkamy się na naukowym szlaku...

A za rok mam nadzieję, że kongres odbędzie się w Toruniu!



  na zdjęciu niestety już o wiele mniej osób, trochę żałuję, że nie zrobiliśmy grupowej fotki pierwszego dnia

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Related Posts with Thumbnails