czwartek, 26 kwietnia 2012

"Zabójcze umysły"


Elitarna grupa profilerów z FBI zajmuje się badaniem psychiki kryminalistów. Pomaga im to w szukaniu zaginionych i porwanych, a dokładniej pomaga to wniknąć w umysł przestępcy i zrozumieć jego metody postępowania. Każdy odcinek to oddzielna sprawa i inne metody poszukiwania.

Aaron "Hotch" Hotchner ściągnął z przymusowego urlopu Jasona Gideona i od tej pory wspólnie szukają przestępców. Do grupy należy także młody Dr. Spencer Reid, Derek Morgan, Jennifer "JJ" Jareau, Elle Greenaway oraz genialna informatyczka Penelope Garcia. //filmweb.pl

Przyznam, że o serialu usłyszałam dopiero wtedy, gdy w zapowiedziach książkowych wydawnictwa Oficynka pojawiła się seria książek, które powstały na podstawie serialu. Patronat nad cyklem książek objął portal "Zbrodnia w bibliotece".

Serial okazał się dość stary, bo pierwszy odcinek miał swoją premierę w 2005 roku, obecnie trwa sezon 7., a w planach jest także 8 (premiera zapowiadana na wrzesień 2012 w USA).

Z ciekawością zabrałam się za oglądanie pierwszego odcinka i ... chyba żałuję. Ostatnio planowałam ograniczenie oglądanych przeze mnie seriali, bo mam świadomość jak dużo czasu trzeba im poświęcać, gdy fabuła wciągnie. Szczególnie, gdy jakiś serial ma już właśnie tyle sezonów, co "Zabójcze umysły". Jest wtedy dużo do nadrobienia, a czasu ucieka, ale ja niestety obejrzałam pierwszy odcinek i wsiąkłam - właśnie oglądam czwarty. Już chyba wiem, jak będzie wyglądać moja majówka ;)

Bohaterami serialu jest grupa świetnych specjalistów, w niektórych przypadkach nawet geniuszy, którzy wzajemnie się uzupełniając tworząc oddział tropiący zabójców. Przyznam, że fascynujące jest obserwowanie przy pracy takich ludzi, którzy po zachowaniu, pozostawionych rzeczach czy innych dowodach potrafią stworzyć profil mordercy, dzięki któremu mogą go łatwo odnaleźć i odgadnąć jego kroki. Myślę, że wiele osób zainteresuje się tym serialem, a książki to strzał w dziesiątkę. Takich książek nigdy za mało.

4 komentarze:

  1. Świetny serial :) Jeden z lepszych procedurali kryminalnych moim zdaniem. A zdecydowanie lepszy od wszystkich CSIaji razem wziętych.

    OdpowiedzUsuń
  2. Powiem wprost - uwielbiam ten serial, czekam aż nagromadzi się wystarczająca ilość odcinków by przeżyć ekstazę :) Uwielbiam bohaterów, uwielbiam właściwie wszystko :)

    OdpowiedzUsuń
  3. akurat większośc obcych serii mnie wciąga, i nie wiem czy to dobrze czy źle...

    OdpowiedzUsuń

Related Posts with Thumbnails