czwartek, 28 stycznia 2010

"Millennium: Mężczyźni, którzy nienawidzą kobiet" reż. N. A. Oplev


Millennium: Mężczyźni, którzy nienawidzą kobiet/Män som hatar kvinnor (2009)
produkcja: Dania, Szwecja
gatunek: Thriller
data premiery: 2009-11-06 (Polska), 2009-02-27 (Świat)
reżyseria: Niels Arden Oplev
scenariusz: Nikolaj Arcel, Rasmus Heisterberg
zdjęcia: Eric Kress
czas trwania: 152

Jestem świeżo po obejrzeniu tego filmu. Z racji tego, że niedawno czytałam książkę, mogę robić swobodne porównania i oceny. Czytając książkę Lisbeth była w moim wyobrażeniu podobna, ale może nie aż tak mroczna ;) Ale jako postać ogólnie mnie zadowala, choć momentami wydawało mi się, że dodali jej jakiejś delikatności na potrzeby filmu. I to jest właśnie pierwszy minus. Rozumiem, że książka Larssona to potężna księga, jeśli chodzi o objętość i żeby to nagrać to by z czterech godzin potrzeba było, ale niektóre wątki, aż za bardzo skrócono, a niektóre w ogóle pominięto! Jak np. związku Eriki z Mikaelem. Strasznie mało jest o samym "Millennium". Niedorzeczne jak dla mnie było włamanie się Salander do laptopa Blomkvista i rozwiązanie zagadki z "numerami". Zdziwiło mnie też jak załatwili sprawę Anity i wypadku Martina. Wolę wersję książkową. Na koniec jeszcze przyczepię się do aktora grającego Mikaela. Jakoś w ogóle go sobie inaczej wyobrażałam, taki trochę on paskudny w filmie ;)

Jak dla mnie to za dużo odbiegało od tekstu książki. Nie tego się spodziewałam. Film jakby robiony na siłę, na potrzeby komercji, w czasie największej sławy książek Larssona. Kolejną część jak już będzie w kinach, albo dostępna mi to także obejrzę. Choćby dla porównania.

4/6

1 komentarz:

  1. Mam podobne odczucia...Czasami nawet film mnie nudził, może to dlatego,że wiedziałam jak się skończy, co będzie dalej...I źle dobrali Blomkvist'a! 100% racja :)

    OdpowiedzUsuń

Related Posts with Thumbnails