piątek, 19 marca 2010

"Pętla" E. Spindler


"Ryk motorówki zakłóca nagle ciszę jeziora. Piętnastoletnia Jane Killian daje rozpaczliwe znaki. Prowadzący łódż mężczyzna musiał zauważyć, że ona jest w wodzie! Lecz nieznajomy jakby specjalnie kieruje się właśnie na nią. Jane widzi już tylko dziób łodzi. Zaczyna krzyczeć, ale jej krzyk niknie w huku maszyny...
Wypadek zmienił całe jej życie. Jane potrzebowała aż szesnastu lat, by po serii bolesnych operacji plastycznych odzyskać dawny wygląd. Cierpienia rozwinęły ją duchowo: stała się wziętą artystką, tworzącą piękne i niepokojące dzieła. Z miłości poślubiła znanego chirurga plastycznego, Iana Westbrooka. Kiedy zaszła w ciążę, wydawało się, że nic już nie zakłóci idylli.
Jednak szczęście nie trwało długo. Ian został oskarżony o zamordowanie swej dawnej kochanki, Jane zaś zaczęła dostawać anonimy od nieznanego prześladowcy. W pierwszym z nich przeczytała: "Zrobiłem to specjalnie. Żeby usłyszeć, jak krzyczysz".
Niegdyś Jane podejrzewała, że to, co stało się na jeziorze, to nie był wypadek. Teraz jest tego pewna. Nieznajomy nie tylko specjalnie oszpecił ją przed laty, ale w dodatku powrócił, by dokończyć dzieła. Jednak policja, łącznie z przyrodnią siostrą Jane, porucznik Stacy Killian, uważa, że to jakiś psychopata postanowił zabawić się jej kosztem i że anonimy nie mają nic wspólnego z tragicznym wydarzeniem sprzed lat.
Przerażona Jane zaczyna prowadzić śledztwo na własną rękę. Chcąc udowodnić niewinność męża, odkrywa jego mroczne sekrety. Powoli dochodzi do wniosku, że nikomu nie może ufać. Wszyscy są zamieszani w tę brudną sprawę. Nawet siostra, która stara się jej pomóc.
Jane zaczyna sobie uświadamiać, że prześladowca wie o niej wszystko. Zna jej obawy i obsesje, śledzi każdy jej ruch. Pętla coraz mocniej zaciska się na jej szyi..."


Czyta się szybko, niezła książka jeśli potrzebuje się czegoś lekkiego. No nie powiem, zakończenie mnie zaskoczyło. Z pewnością sięgnę po inne książki tej autorki. Książkę skończyłam 3 dni temu, ale ostatnio jakoś nie mam czasu na pisanie :)

5/6

4 komentarze:

  1. No proszę, podobała Ci się chyba bardziej niż mi. Ja ze swojej strony polecam 'W milczeniu' - moim zdaniem lepsza od 'Pętli'. A recenzje obu znajdziesz u mnie na blogu (i nie tylko).
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  2. Witam :-) Ja na razie czytałam tylko Morderca bierze wszystko, bardzo dobra, tylko niestety koniec zepsuty.
    A na półce czekają na mnie jeszcze: Wyścig ze śmiercią i Ukarać zbrodnię.
    Pozdrawiam!!
    kot w butach

    OdpowiedzUsuń
  3. Polecam "Ślepą zemstę" :) Bardzo lubię Ericę właśnie za takie wciąganie mnie w fabułę.

    OdpowiedzUsuń
  4. Czytałam "Morderca bierze wszystko" i zakończenie mnie tak rozczarowało, że nie wiem czy mam ochotę znów brać książkę tej autorki. Zakończenie to był totolotek, jak nie ten, to tamta. A może ty zabiłeś, a może ona?
    Zobaczymy, bo opis fajny i ciągnie.

    OdpowiedzUsuń

Related Posts with Thumbnails