niedziela, 25 marca 2012

Top 10: ulubione wydawnictwa

Top 10 to akcja, przy okazji której raz w tygodniu na blogu pojawiają się różnego rodzaju rankingi, dzięki którym czytelnicy mogą poznać bliżej blogera, jego zainteresowania i gusta. Jeżeli chcesz dołączyć do akcji - w każdy piątek wypatruj nowego tematu na dany tydzień.
Dziś przyszła pora na... Dziesięć ulubionych wydawnictw! 

Niby tyle wydawnictw na polskim rynku, ale od tygodnia zastanawiam się, kogo umieścić w mojej dziesiątce. Od razu zaznaczę, że nie ma znaczenia z kim współpracuję, ponieważ książki wymienionych przeze mnie wydawnictw czytałam i kolekcjonowałam już wcześniej. Lista wydawnictw będzie podana w kolejności losowej.

1. Wydawnictwo Czarne - świetne książki odpowiadające mi tematyką, przyjemne dla oka okładki w takiej samej szacie graficznej.
2. Wydawnictwo Znak - za Mario Vargasa Llosę (przepiękne okładki i ulubiony pisarz!) oraz Eduardo Mendozę, którego także mocno cenię.
3. Wydawnictwo Muza - oczywiście za Zafona! i wiele naprawdę dobrych książek oraz hiszpańskojęzyczną literaturę.
4. Wydawnictwo Zysk i S-ka - za wiele książek o tematyce sportowej, mało polskich wydawnictw ma ich w swoich wydaniach tak wiele, jak to.
5. Wydawnictwo Prószyński i S-ka - za naprawdę wiele, wiele książek, które w życiu przeczytałam, są bardzo różnorodni pod względem literatury i to mi się w nich podoba.
6. Wydawnictwo W.A.B. - wyróżnię także to wydawnictwo za "Mroczną Serię" i inne jak np. "z Miotłą" czy "Archipelagi".
7. Wydawnictwo Albatros - za Stephena Kinga, Harlana Cobena i wielu innych pisarzy, a przede wszystkim amerykańskie książki sensacyjne, w których się kiedyś mocno zaczytywałam.
8. Wydawnictwo Fabryka Słów - Lublin trzeba wspierać, a i nikt nie ma tak dobrze wydanej fantastyki, zawsze zachwycam się także okładkami książek tego wydawnictwa. No i oczywiście za to, że wydają Pilipiuka, też mają u mnie wielki plus.
9. Wydawnictwo Biblioteka Akustyczna - za audiobooki oczywiście :)
10. Wydawnictwo Bellona - za ciekawe historyczne przewodniki i książki oraz mnóstwo kryminałów.

Przyznam, że nie było lekko, ale oto jest mój TOP 10! 

5 komentarzy:

  1. Z pierwszą ósemką absolutnie się zgadzam :) Od siebie dołożyłabym Świat Książki i Wydawnictwo Literackie, bo raz, że wydają dużo, dobrze to jeszcze bardzo porządnie, z dokładną korektą :) No i jako jedenaste (wiem, wiem, ma być top10, ale skoro się w to nie bawię to mogę sobie i jedenastkę dorzucić) dałabym Otwarte, bo wydają świetne kobiece czytadła :D

    OdpowiedzUsuń
  2. Nie wiem co powiedzieć o wyborze bo dużej ilości nie znam, mam nadzieję że nie długo poznam :D

    zapraszam do mnie :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Ja bym miała nieco inne typy, ale z niektórymi się zgadzamy :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. i to jest właśnie plus tworzenia własnych dziesiątek :))

      Usuń
  4. A ja doradzam wszystkim rodzicom, by omijali Czarne szerokim łukiem. No, chyba, że gardzą swoim dzieckiem i chcą wyhodować tępego idiotę bez gustu, wyczucia i elementarnej ludzkiej wrażliwości.

    OdpowiedzUsuń

Related Posts with Thumbnails