środa, 20 lutego 2013

Seriale kryminalne na zimowe wieczory

Jak już pewnie zauważyliście mam słabość do kryminałów. Zarówno w wersji książkowej, filmowej czy serialowej. Przyciąga mnie w nich akcja, ciekawe intrygi i odmienność życia bohaterów, od tego co mam na co dzień. Chyba każdy wie o co chodzi. Jednak nie jestem aż tak zapatrzona w gatunek, by czytała i oglądała wszystko "jak leci". Może i Wy czasem szukacie czegoś dla siebie w tym gatunku, więc przedstawię kilka propozycji od siebie:


"Wallander" (2005 -)

Uwielbiam książki Mankella i głównego bohatera jego kryminałów - Kurta Wallandera. Ten serial jest luźnym nawiązaniem do twórczości autora. Ogląda się świetnie, uważam, że ten brytyjski nawet się do niego nie umywa. Skandynawia to coś, co mogą przedstawić tylko mieszkańcy tego regionu.

 
"Dexter" (2006 -)

Bardzo go lubię - za nietypowość fabuły, ciekawego bohatera i świetne postacie drugoplanowe. Mam słabość do muzyki z czołówki. Wyszło już kilka sezonów, a ja dalej oglądam kolejny odcinek z ciekawością.

 

"Dowody zbrodni" (2003-2010)

Kiedyś trafiłam na niego w TV i wciągnęłam się. Podoba mi się pomysł na fabułę: rozszyfrowywanie nieukończonych spraw z przeszłości. 



"Sherlock" (2010 -)

Długo nie mogłam się zdecydować na rozpoczęcie oglądania. Jednak już w połowie pierwszego odcinka wiedziałam, że to to. Jest naprawdę świetnie zrealizowany, a pomysł na współczesnego Sherlocka z pewnością zainteresuje wiele osób. Muzyka z czołówki warta uwagi.



"Luther" (2010 -)

Trafiłam na niego dość późno, ale mam już za sobą obie serie. I czekam na jeszcze. Świetni bohaterowie, ciekawa fabuła, mnóstwo akcji i muzyka. Tak, znów jestem zachwycona muzyków w serialu :)




Wpis bierze udział w konkursie Syndykatu ZwB

8 komentarzy:

  1. Uwielbiam Sherlocka, nie mogę się doczekać 3 sezonu. :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Cold case uwielbiałam, oglądałam nałogowo wręcz. Sherlock jest świetny, natomiast Dexter przestał mnie bawić po 3 sezonie:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Czekam na kolejny sezon Dextera, wraz z kotem - o imieniu Dexter ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. Ja jestem fanką 'Dowodów zbrodni' - ze wszystkich seriali kryminalnych uwielbiam go najbardziej :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To mój ulubiony, aż dziwne, że jest tak mało znany.

      Usuń
  5. Z wyżej wymienionych oglądałam tylko Dextera:)

    OdpowiedzUsuń
  6. Sherlocka wielbię! Dextera zresztą też :)

    OdpowiedzUsuń

Related Posts with Thumbnails