środa, 6 marca 2013

"Wszędzie śnieg" G. Olsen - ebook


Wydawnictwo: Prószyński i S-ka
Język oryginału: angielski
Tłumaczenie: Jan Hensel
Format: ePUB
Rok wydania: 2013



„Wszędzie śnieg” Gregga Olsena zapowiadany jest przez wydawcę jako świetny thriller, pełen napięcia i z przerażającą historią. Lubię literaturę amerykańską, zwłaszcza sensacyjną i kryminały, bo są to książki, które czyta się szybko, a akcja jest interesująca. Tym razem także zainteresował mnie opis, chociaż samo nazwisko autora nic mi nie mówiło i nie wiedziałam czego mogę się spodziewać. 

Bohaterką powieści jest Hannah Griffin – śledcza w laboratorium kryminalistycznym, która wciąż przeżywa traumę z dzieciństwa. Zmiana nazwiska, wyprowadzka i skuteczne zacieranie za sobą śladów przez długi czas dawało jej wrażenie bezpieczeństwa i anonimowości. Niestety ktoś odkrył kim jest i co przeżyła dwadzieścia lat wcześniej i postanowił jej przypomnieć o przeszłości przesyłając tajemniczą paczkę. 

Jak pokazało wiele innych przypadków, ludzkość fascynują osoby, które po dokonaniu zbrodni czy napadów w śmiały sposób znikają przed nosem organów ścigania. Także tutaj mamy taki przypadek. Na farmie, gdzie Hannah mieszkała jako dziewczynka wybuchł pożar. Podczas przeszukiwania zgliszczy policja i strażacy odkrywają dwadzieścia ciał, w tym jej matkę i braci. Przez dwadzieścia lat nikt nie potrafił wskazać tożsamości i miejsca pobytu mordercy. Od wielu lat mordercą interesuje się opinia publiczna, a prowadzący sprawę policjant nie może zapomnieć o całej sprawie. O słynnej farmie powstały artykuły, a nawet książki, także teren jest obiektem zainteresowania turystów.

Książka Olsena sprawiła, że nie zwracałam uwagę czy czytam ebook czy tradycyjną książkę – akcja tak mnie pochłonęła, że nie mogłam się od niej oderwać. Wszędzie chodziłam z telefonem (mam w nim czytnik)i próbowałam znaleźć chociaż chwilę na przeczytanie kilku stron. Autor sprawnie dawkował napięcie, a przy tym zaserwował mocną historię z przeszłości, którą - nawet po dwudziestu latach - żyją tysiące ludzi. Jako, że mnie, podobnie jak innych pociągają taki zagadki, próbowałam jak najszybciej odkryć tajemnicę pożaru farmy. Jedynym mały minusem jest dla mnie zakończenie, miałam nadzieję, że zostanie to rozwiązane w bardziej oczywisty sposób, chociaż ten powinien zadowolić także niektórych czytelników. 

„Wszędzie śnieg” to nie jest książka przy której można się nudzić. Zapewniam, że można dla niej zarwać nawet noc. Polecam.
 

3 komentarze:

  1. Jestem w trakcie czytania. Już obgryzłem wszystkie paznokcie.

    OdpowiedzUsuń
  2. jak tylko nadarzy się okazja i będę miała trochę czasu na pewno sięgnę :)

    zapraszam na kulturka-maialis.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  3. Znakomita książka,kryminał jakich mało...Polecam bo warto
    http://czytamtocodobre.blox.pl/2013/07/Wszedzie-snieg-Gregg-Olsen.html

    OdpowiedzUsuń

Related Posts with Thumbnails