poniedziałek, 16 grudnia 2013

"Wspomnienia Sherlocka Holmesa" A. C. Doyle - audiobook


Czyta: Janusz Zadura
Język: polski
Czas trwania: 11 godz. 5 min.
Format: mp3 
Rok wydania: 2013



„Wspomnienia Sherlocka Holmesa” to moje kolejne spotkanie z detektywem i jego przyjacielem Watsonem. Zbiór ten znany jest także jako „Dzienniki Sherlocka Holmesa” i zawiera jedenaście opowiadań autorstwa angielskiego pisarza sir Arthura Conana Doyle'a. Książka po raz pierwszy ukazała się w 1894 roku. 


Do zbioru należą opowiadania: Srebrny Płomień”, „Żółta twarz”, „Bukmacher”, „Gloria Scott”. „Rytuał rodziny Musgrave”, „Zagadka Reigate”, „Kaleka”, „Pacjent”, „Tłumacz greckiego”, „Traktat morski i  Ostatni epizod”. Wśród nich są opowiadania lepsze i gorsze, niektóre zainteresowały mnie bardziej, a inne mniej. Głównie zależało to od tego, że są one dość krótkie, w niektórych historiach nie zdążyłam się nawet rozsmakować. Do najciekawszych moim zdaniem należą: pierwsze, drugie, piąte i jedenaste opowiadanie. Każde z nich jest odpowiednio rozwinięte, posiada dobrze zarysowaną oś wydarzeń i całkiem nieźle rozbudowane charakterystyki bohaterów. Nie można odmówić im także odpowiedniego stopnia napięcia i ciekawej intrygi. 


„Nie mogę zgodzić się z ludźmi, którzy cenią skromność jako zaletę. Logik wszystkie kwestie powinien dostrzegać dokładnie tak, jak istnieją, a niedocenianie samego siebie jest takim samym zaprzeczeniem prawdy jak nadmierne przechwalanie się swoimi talentami.”

Minusem każdego zbioru, podobnie jak i tego, jest niemożność odpowiedniego rozwinięcia poszczególnych historii. Niestety w większości tych opowiadań zabrakło mi tego, co polubiłam u Artura Conana Doyle’a słuchając jego wcześniejszych powieści. Poza wyróżnionymi przeze mnie opowiadaniami, w pozostałych nie znalazłam niczego ciekawego, a niektóre po prostu były nudne i na nich przysypiałam. 


Lektorem tego audiobooka jest Janusz Zadura – jego głos będzie prowadził nas także przez inne powieści z Sherlockiem Holmesem w roli głównej. Chwaliłam go wcześniej, polecam także i dziś.

 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Related Posts with Thumbnails